Feeds:
Posts
Comments

Cursuri de yoga pentru incepatori !

Yoga Club

Sala: Total Dance Style School , Str. Cuza Voda nr. 147

(5 min de metrou Tineretului sau Timpuri Noi)

Sedinte: In fiecare  MARTI:  19.30–20.30

Taxa lunara: 100 RON

Instructor Yoga : Neacsu Gabriel

Informatii si inscrieri:

0729286309, inscrieri@yoga-club.ro

image001

Instrumente care pot schimba modalitatea ta de a gandi, de a simti si de a trai

Body Mind Spirit Festival, cel mai complex eveniment de dezvoltare personala,aflat la cea de a XIII-a editie, isi deschide portile in perioada 14-16 februarie 2014, la Sala Palatului din Bucuresti.

Festivalul iti ofera posibilitatea de a-ti schimba modalitatea de a gandi, de a simti si de a trai avand ca rezultat o viata mai frumoasa, mai echilibrata, mai implinita.

In cadrul festivalului poti gasi companii cu produse naturiste, cosmetice naturale, aparatura pentru sanatate de uz personal, medicina alternativa, hrana vegana, edituri cu publicatii de profil, tratamente naturiste, centre de psihologie si dezvoltare personala, bijuterii exotice, imbracaminte ecologica.

Conferintele festivalului au loc pe toata durata expozitiei si dezbat teme de interes actual precum: tehnici de relaxare, managementul furiei, comunicare eficienta, limbaj nonverbal, cresterea increderii in sine, rezolvarea situatiilor conflictuale, regasirea echilibrului interior, acceptarea de sine,medicina energetica, amenajarea armonioasa a spatiilor de locuit si a birourilor, petrecerea timpului liber in natura, armonizarea cu tot ce ne inconjoara.

Festivalul atrage foarte multi vizitatori si datorita manifestarilor artistice din cadrul acestuia precum: demonstratii de arte martiale, demonstratii sportive, dans, muzica instrumentala si vocala,teatru, iluzionism, ceremonia ceaiului, aranjamente ikebana si multe altele.

Festivalul se desfasoara dupa urmatorul program:

- vineri 14 februarie intre orele 10-17,

- sambata 15 februarie intre orele 10-18 si

- duminica 16 februarie intre orele 10-18.

Intrarea in cadrul festivalului este libera.

Mai multe detalii puteti gasi pe www.bodymindspiritfestival.ro

 

Yoga – Educatie fizica si kinetoterapie

738804Ca orice domeniu cu o asemenea vechime, yoga are foarte multe scoli, care au devenit in timp traditii. Exista ca si in artele martiale diferite curente de opinie, scoli mai noi sau mai vechi sau lupte tacite pentru suprematia unei metode sau scoli. Ce trebuie insa sa retinem este caracterul unificator al yogai. Ca descriere generala a yogai putem spune ca este o disciplina completa, care prin practicare perseverenta poate conduce la idealul unificarii corpului si a mintii, idealul de om complet. In orice disciplina sau sport, practica duce la maiestrie. Numai asa un alergator de performanta poate depasi la alergare o persoana care de obicei nu alearga sau un innotator sa depaseasca ca si performanta un om neantrenat. Astfel antrenamentul yoga contine posturi corporale (asana,mudra,bandha), tehnici respiratorii (pranayama) si de concentrare pentru a obtine controlul cat mai bun asupra fizicului si a psihicului. Bineinteles ca yoga poate folosi ca exercitiu complementar in multe sporturi asa cum exercitiile de culturism sau fitness completeaza antrenamentul sporturilor din toate categoriile. In antrenamentul de arte martiale tehnicile de yoga sunt folosite pentru incalzire si pentru mobilitate. Yoga in forma ei sportiva are propriile reguli de practicare conform normelor Federatiei Internationale de Yoga. Posturile corporale din yoga, asanele, in suma totala ating cifra impresionanta de 84.000, care bineinteles contin si combinatii de mai multe asane si gesturi corporale. Aceste posturi prin contractare, relaxare si constientizare produc o energizare specifica a unei zone, musci sau o parte din corp, datorita afluxului sporit de sange si substante vitale in acele zone. Pentru ca acesta este specificul exercitiilor, performerii pot atinge controlul oranelor involuntare sau pot doandi o mobilitate foarte pronuntata sau alte abilitati pe care un om neantrenat nu le are. Incheiem aici, pentru cei care se intreaba daca yoga este un sistem de vindecare, spunand ca in masura in care miscarea in aer liber, jogging-ul, fitness-ul sau masajul pot vindeca yoga poate contribui prin exercitiile ei specifice sa ajute si la vindecare.

 

Patanjali si Yoga

patanjali-yoga-193727

„Yoga se integrează unei tradiţii universale a istoriei religioase a omenirii: cea care constă în a anticipa moartea în vederea asigurării renaşterii la o viaţă sanctificată. Pentru a deveni ceea ce este de multe secole, adică un corpus panindian de tehnici spirituale, probabil că Yoga a răspuns din plin nevoilor celor mai profunde ale sufletului indian. Yoga a marcat, încă de la început, reacţia împotriva speculaţiilor metafizice şi a exceselor unui ritualism învechit.“  Mircea ELIADE

MIRCEA ELIADE (Bucureşti, 28 februarie 1907 – Chicago, 22 aprilie 1986) a făcut studii de filozofie la Bucureşti, încheiate cu o teză despre filozofia Renaşterii (1928), şi la Calcutta, India (decembrie 1928–decembrie 1931). Îşi susţine doctoratul în filozofie, la Bucureşti, cu o lucrare asupra gândirii şi practicilor yoga (1933). Între anii 1933 şi 1940, simultan cu o intensă activitate teoretică, beletristică şi publicistică, ţine cursuri de filozofie şi de istoria religiilor la Universitatea din Bucureşti. În timpul războiului, este ataşat cultural al Ambasadei României la Londra (1940–1941) şi al legaţiei române de la Lisabona (1941–1945). Din 1945 se stabileşte la Paris, unde predă istoria religiilor, întâi la École Pratique des Hautes Études (până în 1948), apoi la Sorbona. Invitat în SUA, după un an de cursuri ţinute ca Visiting Professor pentru „Haskell Lectures” (1956–1957), acceptă postul de profesor titular şi de coordonator al Catedrei de istoria religiilor (din 1985 Catedra „Mircea Eliade”) a Universităţii din Chicago.

Yoga – un complex de exercitii pentru reducerea stresului

 

In ziua de azi, stresul si problemele cu care ne confruntam isi pun amprenta asupra sanatatii si linistii noastre sufletesti. Tot mai multi dintre noi uita sa se bucure de lucrurile marunte care li se intampla, uita sa isi descreteasca fruntile si uita ca existe metode si cursuri pentru relaxare. Una dintre metodele cele mai eficiente, recomandate atat de medici cat si de psihologi, este Yoga – exercitiu de mentinere a sanatatii, echilibrului si de reducere a stresului.

Yoga este o disciplina spirituala ce urmareste atingerea controlului asupra corpului si mintii in vederea utilizarii lor ca instrumente perfecte ale cunoasterii de sine si ale lumii in care traim. Prin practicarea perseverenta, yoga poate conduce la idealul unificarii corpului si a mintii, idealul de om complet.

Exista patru forme fundamentale de Yoga: Raja yoga, Karma yoga, Jnana yoga, Bhakti yoga. Raja este cea mai cunoscuta si practicata forma de Yoga in Occident, existand in partica un sistem gradat in opt nivele: Yama (abtinerea), Niyama (respectul), Asana (exercitii fizice), Pranayama (controlul), Pratyahara (abstractia), Dharana (concentrarea), Dhyana (meditatia) si Samadhi (eliberarea).

Doamna Maria Georgescu, in varsta de 58 de ani, practicanta de yoga de sase saptamani, a declarat: “Initial m-am inscris la acest curs din curiozitate. Am la birou cateva colege care practica yoga de mai mult timp si am vazut o schimbare la ele. Cand le-am intrebat ce au facut, mi-au spus ca practica yoga de ceva timp. Am hotarat atunci, impreuna cu alti doi colegi, sa ne inscriem la cursurile de yoga. Dupa primul curs, le-am spus colegilor mei: E atat de greu si nu cred ca o sa pot face toate aceste lucruri. Unul dintre ei m-a incurajat, spunandu-mi: Daca vei exersa mai mult, aceste practici ti se vor parea simple, iar tu te vei simti mult mai bine. Asa ca am mers in continuare la cursuri…si chiar am inceput sa ma simt mai bine.”

Pe de alta parte, un instructor al unui club de yoga din Bucuresti a declarat: ” Practicarea yogai te face sa te simti mult mai bine, mai sanatos, mai inteligent, iar cei care practica constant descopera ca yoga chiar te schimba in acest sens. Exista mai multe tipuri de yoga: pentru imbunatatirea conditiei fizice, pentru meditatie, iar unele le cumuleaza pe cele doua.”. Instructorul a mai precizat ca pretul acestor cursuri este accesibil si ca exista reduceri pentru studenti, pensionari si someri.

Organizatori cursuri de yoga:
Grupul national de studiu si practica Yoga – http://www.gnspy.org
Sahaya Yoga Bucuresti – http://www.sahajayoga.ro
Scoala de Yoga MISA – http://www.yogaesoteric.net (ofera si cursuri prin corespondenta)
Yoga Club – http://www.yoga-club.ro

hotnews

showthumb_resize2Yoga a intrat in legalitate si in Romania, dupa ce, saptamana trecuta, Comisia de sanatate din Camera Deputatilor a dat avizul Legii privind practicile medicinei alternative.

Gabriel Neacsu, presedintele Yoga Club, spune ca prin yoga organismul isi recapata echilibrul, multe boli putand fi ameliorate. In plus, exercitiile yoga imbunatatesc semnificativ viata sexuala.

Specialistii spun ca exercitiile Tot mai multi romani se indreapta spre medicina alternativa. Nu pentru ca cea conventionala nu ar da rezultate bune, ci pentru ca practicile medicinei alternative, cum ar fi yoga, aromoterapia, cromoterapia, homeopatia, acupunctura sunt metode care se afla in stransa legatura cu natura si nu prea au efecte adverse. De altfel, saptamana trecuta, Comisia de Sanatate din Camera Deputatilor a avizat Legea privind organizarea si functionarea activitatilor si practicilor de medicina alternativa, ceea ce inseamna ca, inclusiv yoga, se va practica in mod legal si pe teritoriul Romaniei, tinand cont de avantajele si beneficiile acesteia.

Gabriel Neacsu, presedintele Yoga Club, spune ca yoga inseamna, de fapt, “dezvoltare personala” (fizica, energetica si mentala). “Daca un om are un dezechilibru pe fond de stres, pentru ca se stie ca 80% din boli sunt cauzate de stres, se poate reechilibra prin practicarea exercitiilor yoga. Prin pozitiile incorecte in fata calculatorului, de pilda, prin sedentarism, se pot bloca anumiti muschi reducandu-se circulatia sangelui in anumite zone. Aceasta e una dintre cauzele aparitiei diabetului si insuficientei pulmonare, de exemplu. Facand yoga, musculatura se destinde, iar organismul se iriga mai bine cu sange. In plus, prin exercitii specifice de respiratie, aparatul respirator se regleaza”, explica Gabriel Neacsu. Potrivit acestuia, yoga ajuta inclusiv la dezvoltarea mentala, in sensul ca, o irigare buna a creierului duce la o gandire mai limpede, la un confort psihic, atat de greu de obtinut intr-o viata atat de agitata ca a noastra. O alta problema foarte importanta, care isi poate gasi rezolvarea practicand yoga e cea legata de sex. “Sunt foarte multe persoane care, din cauza stresului, au probleme in viata sexuala si ma refer la disfunctiile sexuale. Exercitiile yoga au un rol semnificativ in rezolvarea acestor probleme. “Yoga imbunatateste sexul”, completeaza Gabriel Neacsu.

Oamenii de cariera apeleaza la yoga

Gabriel Neacsu s-a specializat pentru aceasta Presedintele Yoga Club spune ca cei mai multi dintre romanii care apeleaza la tehnicile yoga sunt persoane care au cariera in meseria pe care o practica. “Sunt interesati de dezvoltarea personala atat pe plan profesional, cat si pe plan personal. La fel de interesati de yoga sunt si studentii care vor sa realizeze ceva in viata, dar si persoanele mai inaintate in varsta, care nu au reusit sa-si rezolve altfel problemele”, a mai precizat Gabriel Neacsu.

15 minute de relaxare = cateva ore de somn

Prin yoga, organismul isi Specialistii spun ca 15 minute de relaxare, prin tehnici yoga, echivaleaza cu cateva ore de somn bun. “In plus, exersandu-ne coloana vertebrala, se pot ameliora diverse boli, stiindu-se ca aproape 90% din sanatatea corpului e data de coloana”, a precizat Gabriel Neacsu. Acesta spune insa ca pentru a performa trebuie sa fii, in primul rand, sanatos. “De aceea, trebuie sa avem grija si de alimentatie, sa mancam cat mai natural posibil si sa evitam conservele”, a incheiat instructorul yoga.

sursa: clickw

Exercitiile pot fi practicate atat acasa, cat si la locul de munca. Stresul, oboseala cronica si ritmul alert in care traim isi pun amprenta intr-o egala masura atat asupra spiritului, cat si asupra corpului nostru.

Yoga este o forma de relaxare, cu o traditie de peste 2.000 de ani, ce isi are radacinile in practica japoneza de unire a corpului si a spiritului pentru un mai bun control asupra propriului corp.

Realizate sub atenta indrumare a unui instructor, pozitiile yoga sunt extrem de eficiente in cresterea flexibilitatii corpului si in eliberarea blocajelor energetice resimtite la nivelul organismului. Pe langa cresterea flexibilitatii, exercitiile yoga de reglare a posturii contribuie si la intarirea corpului, la scaderea in greutate si la tratarea unor afectiuni comune precum durerile de spate.

“Oamenii incep sa practice yoga deoarece doresc sa invete sa-si controleze propriul corp si pentru ca la sfarsitul unei sedinte yoga au sentimentul de satisfactie ca au facut ceva pentru ei insisi. Beneficiile sunt pe termen lung, o respiratie corecta oferindu-ne un tonus mental, in timp ce exercitiile de exersare a posturii ne pun sangele in miscare”, ne-a explicat Gabriel Neacsu, instructor yoga, presedintele Yoga Club din Bucuresti.

O sedinta completa de yoga poate dura de la o ora la trei ore, in functie de nivelul cursantilor. Aceasta cuprinde: exercitii de stabilire a pozitiei corporale, in care se incearca coordonarea respiratiei cu postura (sase respiratii intr-o pozitie, dupa care pozitia se schimba), exercitii de respiratie, fiecare tip de respiratie corespunzand unui tip de personalitate, 20 de minute de relaxare in pozitia intins pe spate si, nu in ultimul rand, exercitii de concentrare a mintii prin repetarea unui cuvant in gand.

“Yoga este practicata de oamenii activi, de la adolescenti la oameni cu cariera. Prin aceste exercitii ei reusind sa-si rezolve diverse probleme psihice, fizice si de atentie”, a afirmat Gabriel Neacsu.
Este indicat ca exercitiile yoga sa fie practicate si in afara orelor in care cursantii sunt supravegheati de un instructor. Ele pot fi facute in fiecare dimineata in propria casa sau chiar la serviciu, ca forma de relaxare, atunci cand tensiunea si stresul ating cote maxime.

Inainte de a fi un mijloc terapeutic, yoga reprezinta cel mai puternic sistem de dezvoltare personala, o forma de disciplinare fizica si mentala, de punere a corpului in echilibru
Gabriel Neacsu
instructor yoga

Exercitii simple efectuate odata pe ora

La birou nu este nevoie sa facem exercitii complexe pentru a ne relaxa, simpla schimbare a pozitiei rigide din fata calculatorului sau de la birou fiind de ajuns. “Este suficient ca o data la o ora sa ne ridicam din fata computerului, deoarece schimbarea pozitiei actioneaza in mod pozitiv asupra starii de spirit, astfel intrand fiziologic intr-o alta stare.

Putem sa ridicam timp de cateva secunde mainile deasupra capului sau sa ne schimbam pozitia corpului pentru a ne detensiona. Miscarile trebuie sa fie comode, yoga nefiind o practica in care sa trebuiasca sa
se forteze limitele”, a adaugat instructorul yoga.Specialistii yoga sugereaza ca modul cel mai
indicat de incepere a zilei si de intarire a tonusului este sa facem exercitii timp de cateva minute.

Astfel, se poate incepe prin miscari de incalzire a corpului prin rotatia gatului si a umerilor, urmate de exercitii simple in care se incearca mentinerea unei pozitii timp de cateva minute, in functie de rezistenta fiecaruia.

Yoga realizata in propria casa:

Stand in picioare, putem ridica mainile deasupra capului, pentru a le mentine
in aceasta pozitie showthumb_re
cat mai mult timp, fara
a forta organismul.
Stand in picioare, ne aplecam in fata, cu mainile lasate libere
pe langa cap.
Asezati in sezut, incercam sa atingem
cu mainile varful degetelor de la
picioare. Se incearca
mentinerea
acestei pozitii cat
mai mult posibil.
Intinsi pe burta,
ne vom arcui spatele
si vom mentine
pozitia mai mult
timp.

sursa:adevarul

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: